Aktuell

måndag, fredag:           stängt

Aktuell utställning

I samarbete med Erik-Andersgården och Bilda arrangerar Söderhamns konstförening under sommaren utställningar av lokala konstnärer på logen. Utställningarna är öppna samma tider som gården.

Den första utställningen äger rum under Hälsingegårdarnas Dag 25 - 26 maj.

Det är samma trio som ställde ut vid samma tillfälle förra året: Ewa i Walla, Karin Öst och Daniel Falakeh. Både Ewa och Karin är välkända konstprofiler i Söderhamn. Daniel är en ung talang vars porträtt av asiatiska personer väckt uppmärksamhet.

Mikael Rydh är begåvad inom både musik och  bildkonst. Han deltar i Musica Vivas evenemang i sommar Mellan Skogar, Berg och Dalar. Till vardags spelar han violin i Kungliga Hovkapellet. Han målar huvudsakligen porträtt, porträtt som  väcker funderingar kring den avbildade personen. Mikael har bl.a. ställt ut på Edsviks konsthall och Liljevalchs Vårsalong. Utställningen pågår 26 juni - 14 juli.

Nästa utställare är Daven Xu 25 juli - 11 augusti. Daven bor sedan flera år i Vallvik, är utbildad vid Beijings konstakademi och Valand och är mycket uppskattad både för sin tekniska briljans och fantasi. Han leder ofta målarkurser i Söderhamn.

Sommarutställningarna avslutas med Eilert Andersson 15 - 25 augusti. Eilert har målat akvarell under många år och är uppskattad ledare av flera målargrupper. Hans motiv hämtas mest från naturen: Skog och kustlandskap.