Aktuell

måndag, fredag:           stängt

Aktuell utställning

I samarbete med Erik-Andersgården och Bilda arrangerar Söderhamns konstförening under sommaren utställningar av lokala konstnärer på logen. Utställningarna är öppna samma tider som gården.

Sommarutställningarna avslutas med Eilert Andersson 15 - 25 augusti. Eilert har målat akvarell under många år och är uppskattad ledare av flera målargrupper. Hans motiv hämtas mest från naturen: Skog och kustlandskap.

31/8–15/9 Skapande medlemmar
Många medlemmar har väntat på att få visa sina alster på Kvarnen och nu är det dags!
Du är välkommen att lämna in dina 5 verk onsdagen den 28/8 kl 15–18. Beroende på antal inlämnade verk kan vi tvingas begränsa antal verk till högst 3 verk.

29/9–6/10 Konstens vecka
Gatans Rum bjuder in till en vecka med affischen i fokus. På undervåningen visas originalaffischer från alternativrörelsen under 1960–70-talet och på andra våningen en myllrande redaktion där besökare och inbjudna grupper skapar affischer med olika metoder. Konstens vecka inleds med en heldagskonferens 29/9: Konstens dag på Konstcentrum i Gävle under rubriken: Digital konst – falsk eller sant?

12–27/10 Sweet Toof
Med sina rötter i graffitikonsten har den engelska konstnären - som föredrar att arbeta under sitt alias - Sweet Toof utvecklat sitt konstnärskap. Han turnerar oavbrutet mellan olika konstscener i världen och vi kan vara säkra på överraskningar.

2–3/11 Konstrundan
Allhelgonahelgen ägnas som vanligt åt att besöka öppna ateljéer i trakten. Information kommer i folder, på hemsidan och Facebook när det närmar sig.

9–24/11 Kent Wahlbeck
Söderhamnskonstnären Kent Wahlbeck, numera Uppsalabo, har visat sin konst på många orter i och utanför landet. Resorna har inspirerat hans konst och det finns starka afrikanska inslag i verken. Utställningen är en resa genom Kents konstnärskap.